Sunday, August 9, 2015

Wanita Dan Fitrah Semulajadi...

Morning all bloggers...

Harini aku lalui dengan agak lemau+lemah+lesu+blur...semuanya gara-gara 1st day PMS...kacau bilau badan dan emosi aku 2@3 minggu ni sebab my bestfriend niiii...ok,sebelum ni pun biasa jgak...tapi bulan ni agak teruk keadaannya.Rasanya berat badan aku pun dah naik akibat makan tak henti-henti...sepanjang 2@3 minggu ni aku tak makan kalau masuk toilet,solat ataupun tido ja...selain 3 perkara tu,mulut aku akan mengunyah ja kerja dia.Tak reti nak berenti...makan tak memilih langsung,dari yang paling murah hingga yang agak mahal la.Kalau tau mak aku ni...abeh disekatnya duit poket aku...hmmmm...

Hari pertama PMS pun masih tak ada perubahan dengan perangai gila makan aku ni...mungkin lagi 1@2 ok la kottt...kalau tak,mati la aku nak kena bersenam pulak nak turunkan berat badan aku aktif meningkat ke puncak...nak makan ubat diet@kurangkan selera makan,tu bukan style aku...takut effect yang akan dapat bila dah tua nanti.Kira ok la kalau sempat jugak merasa tua...jadi bagi aku,jagalah kesihatan secara bersederhana.Jangan la terlalu lewa ataupun terlebih lebihan...nanti jadi yang tak elok pulakkk..

Ok...berbalik pada PMS tadi,aku tersangat la pasti yang setiap kaum hawa dia dunia ni mesti mempunyai cara masing masing untuk hilang@kurangkan rasa "jahat" yang menyerang perut dan tubuh kitorang setiap bulan kannn...ada yang sakit sekadar hanya perlukan pain killer,tuam air suam,ataupun hanya dengan tido saja.Tapi ada jugak di kalangan hawa yang terpaksa dapatkan suntikkan setiap bulan disebabkan rasa sakit yang serang tak dapat tubuh tanggung...jadi kena la mengadap doktor dengan keadaan yang lemah tak bermaya,pucat lesi,dan ada jgak yang sampai kena papah ke dalam klinik sebab dah tak mampu nak melangkah sendiri.Hebatkan seorang hawa... merasai sakitnya proses yang kena di lalui setiap bulan untuk menjadi seorang hawa yang sihat...

No comments:

Post a Comment